♥ FOLLOWERS ♥

Wednesday, November 7, 2012

cinta terindah

Assalamualaikum..
Hello peeps and readers

ini adalah entry kedua fae pada hari ini. nampak tak kegianannya bila dah lama tak update belog. silap hari bulan lepas ni ada lagi dua tiga entry yang menyusul. ewah! tipu je tuu =p hampir dua bulan jugak fae menjadi seorang isteri. banyak dah yang fae belajar untuk menjadi isteri yang solehah. Insya Allah ;)

Alhamdulillah syukur pada yang Esa kerana diberi peluang untuk fae dapat apa yang fae miliki pada hari ni. keluarga yang penuh kasih sayang, yang happy,kawan-kawan yang banyak beri sokongan dan tunjuk ajar dan dikurniakan seorang suami yang sangat memahami. rasa tak terbalas semua tu tau ;)

berbalik kepada perubahan hidup fae. hidup berdua memang berbeza. sangat berbeza, kita harus lebih mengenali pasangan. dulu masa bercinta kita tau sikit je tau. tapi bila dah kawin hidup berdua kita akan tahu siapa suami kita sebenarnya. dengar macm scary pulak kan? haha. Alhamdulillah buat masa ni suami fae tersangatlah memahami. tersangat. syukur.

ternyata hidup berdua memang berbeza bila kita dah berkongsi bilik, berkongsi katil, berebut selimut, berebut bantal peluk. haha. memang kelakar dan yang paling tak best bila dua-dua dah sedap landing atas katil, masing-masing malas nak tutup lampu lagi dah. agak-agak sapa yang jadi mangsa?=p takpe fae nak kutip pahala. haha

cabaran terbesar hidup berdua adalah berkenaan hati dan perasaan. betul tak? masa ni la kita betul-betul kena jaga hati, faham dia dan sampai kadang-kadang kita sendiri tak paham. kenapa begitu? kenapa begini ?semuanya kita kena belajar cara nak atasi semua tu. hebatkan cabaran dia.

bagi fae, selagi mampu fae nak jaga hati dia, jadi yang terbaik untuk dia, pujuk dan settle kalau ada apa-apa masalah. ini menguatkan hubungan kita lagi tau. dulu bercinta sebelum kawin and now kenalah bercinta selepas kawin. ;) Alhamdulillah jodoh kami kuat sehingga ke hari ni dan harap hingga ke akhir hayat kami.


dalam dunia ni tiada yang sempurna tapi kita harus belajar untuk jadi yang sempurna ;)

terima kasih sudi baca! sila tinggal jejak! ;)

12 0 org komen:

P U C A T said...

selamat menempuh alam rumahtangga dear..
i pon baru 4 bulan kawen.nasihat i untuk u ,kene perlu ade tahap kesabaran yg sgt tinggi ,perlu ade komunikasi yg baik dan sebaik-baiknya berbincang dan lebh meluahkan jika ada masalah.tapi i ni xdela byk experinece .mintak same-same nasihat each other khenn :)

boni kacak said...

semoga berbahgia hinggalah ke akhir nyawa...amin...

fae jamal said...

@P U C A T thank you dear for sharing. kalau ade tips2 lagi bole share dgn i lagi tau ;)

fae jamal said...

@boni kacak amin3.. terima kasih boni ;)

fifie said...

Give and take. InsyaAllah semoga jodoh kalian kekal ke Jannah. Hehe

Unknown said...

hidip saling bertolak ansur. baru saling melengkapi. :)

FozyAliya said...

salam fae...lia pun sama cam fae baru 2 lan kawen..idup berdua mmg banyak sgt cabaran..dan sekaranglah waktu yang sebenarnya kita nak kenal siapa suami kita..jadi kena banyak2 sabarkan..lia doakan semoga fae..berbahagia dan sabar dalam menempuh alam kehidupan berumah tangga...da masa mailh jenguk blog lia yew..^_^

fae jamal said...

@fifie terima kasih syg ;)

fae jamal said...

@Ammelia Yusoff insya Allah dear ;)

fae jamal said...

@FozyAliya insya Allah. semoga kita berjaya merempuh alam rumah tangga ni sama2 ye ;)

♥ wawawawa ♥ said...

semoga bahagia hgga akhir nyawa~ all the best for you.. mak sy ckp mmg byk dugaan fes2 kawen.. nak kene blaja sesuaikan diri ngn die dr segala sudut hehe

fae jamal said...

@♥ wawawawa ♥ betul tu dear. tak dinafikan memang banyak kena belajar tau. hehe